CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 3, 2011

cloth diapering

ada apa dengan cloth diaper?
penjimatan wang dan penambahan masa..wee..tapi ape2 pun aku LIKE menguruskan pemakaian CD, even fahyim duk terberak2 je...

Cloth diaper is substitute to disposable diaper a.k.a pampers

ini review aku

disposable diaper
- easy to handle. dah pakai. dah kotor. buang
- harga satu pek (pet pet L 60) RM32.90 - RM35.90 (range harga yang selalu dapat)
- sebulan sekurang2nya 3 pek = RM107.70

cloth diaper
- easy to handle jugak. dah pakai. dah kotor. BASUH ok!...bilas2 gitu je then masuk la mesin basuh
- harga satu paling murah RM23 (yg pernah aku beli)...yang mahal RM60 (yg pernah aku beli jugak)...
- so penjimatan kat sini lah...boleh digunapakai beberapa kali

kat rumah aku pakaikan CD pada fahyim esp malam & weekend (skrg ikut kerajinan sebab duk nampak DD lagik)
nak fully CD tetapi ada kekangan.. my SILs yang jaga fahyim taknak uruskan CD...barangkali leceh kot...nnti nak kena basuh2 (walaupun ckp takyah basuh, tp mesti dorg esp MIL nak basuh gaks)

so aku berfully CD time aku dengan fahyim jelah

review of brands = RM450 utk 13 CDs (RM35 / pcs = 1 pek pet pet)...tp boleh recycle....kah2...mula2 mmg macam nampak membazir...the end...oklah...slowly utk mulakan penjimatan oke!

1. QQbaby (love it....saiz besar sesuai utk peha ayam fahyim tu)
2. bamboolite fitted (love it too...esp getah tu tak menyakitkan peha fahyim & aku tgk pun mcm selesa je)
3. babyland (saiz kecik...sian peha fahyim)
4. coolababy (saiz sama dgn babyland)
5. happy bum (paling daku tak suke!!! - nampak bulky...ketat kat fahyim)

sekian....lain kali aku tulis lagik!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...